Túrák-Utazások 2011-ben
Dátum Hol jártunk? Rövid leírás
2011.12.31 Pilis Szilveszteri túra Csillaghegyről a Kevélyeken keresztül, az Oszoly felé, majd a Csikóváraljai turistaházat mellőzve a Holdvilág árok fölött kibukkanva, a P+-on a Tölgyikreket megcélozva, majd a Sárga sáv jelzést követve, azt a S+-on elhagyva jutottunk Pilisszentkeresztre. Szép, amolyan "hullámvasutazó", de inkább folyamatosan emelkedő útvonalú túra.
2011.12.18 Pilis Túra Piliszentkeresztről, "gyógytúra", most épp valami influenzaféle terített le. Rövid túra volt a Pilis tetőre, majd vissza. Képek sem készültek, de az útvonal szép volt.
2011.11.18-21 Vértes 4 napot töltöttünk a Vértesben. A központ Gánton volt, innen tettünk három túrát, két rövidebbet és egy hosszabbat. Nem készült sok kép, mert végig kellemetlenül hideg, ködös időnk volt. A pihenőnapunkon Majkra látogattunk el.
2011.11.06 Börzsöny Túra Zebegényből Zebegénybe, a végén természetesen rétesezéssel
2011.10.30 Regéc - Sólyomkő Kedvenc útvonalunk újra, immár őszi színekben (regeneráló gyógytúra)
2011.10.22 Vácrátót arborétum Hosszabb kihagyás után (műtét miatt) az első hosszabb kirándulás
2011.08.27-28 Rax Alpok - Via Ferrata Életem első Via Ferrata túrája, és az első szervezett út is egyben. Hatalmas élmény biztosítással felmászni félelmetes sziklafalakra, szerintem nem ez volt az utolsó ilyen utam.
2011.07.27-31 Martinnál Németországban 5 napos látogatást tettünk Martinnál, végre mi látogathattuk meg őt otthonában. Remek idegenvezetőként kifogástalan programokat szervezett nekünk, eljutottunk Hollandiába is. Mindenhová biciklivel vagy Martin jó öreg Mercedes-ével mentünk.
  Mettingen környéke Martin megmutatta otthonát, a kertet, a gépeket, a saját szennyvíztisztítóját, a napelemes melegvízrásegítést, majd délután egy rövid sétát tettünk a lápvidékre, amit Moor-nak hívnak.
  Biciklivel Mettingen környékén Egynapos bringatúra Martin házától, a kősírok felkeresése volt a fő cél
  Hollandia - Bredevoort Autós kirándulás Hollandiába. Bredevoort tetszett nekünk a legjobban. Ez egy kis könyvfalu, szinte minden utcasarkon antikvárium volt. Külön érdekessége egy ma is működő szélmalom, ahol a "molnár" egy önkéntes,a civil életben tanárként dolgozó férfi volt. Tökéletesen beszélt németül, angolul és természetesen hollandul is. Délután egy másik városkába mentünk el, hogy megkóstoljuk a híres sültkrumplit.
  Osnabrück Kirándulás Osnabrückbe. Egy múzeum után az Altstadtba mentünk, majd az arborétumba. Igazi pálmaház is volt itt, több szintes látogatótérrel, mintha valódi esőerdőben járnánk, annak minden "jellegzetességével" (pára, fullasztó meleg, stb). Ezután szintén a várost jártuk, régi malomépületek után "kutatva", amelyek ma lakóházként funkcionálnak. :o) Itt akadtunk rá többek között a legkisebb kollégiumra is.
  Mettingen és a hazaút Utolsó napunkon Mettingenbe, a C&A "indulásának" helyszínére látogattunk el biciklivel, majd Martin kivitt minket a repülőtérre, ahonnan az AirBerlin egy gépével Bécsig repültünk. Innen már csak néhány órás autókázás várt ránk Budapestig.
2011.06.18-19 Bécs környékén Szurdoktúrák Bécs környékén és séta a Laxenburgi kastély parkjában
2011.06.05 Alcsútdoboz Séta az arborétumban
2011.05.28-29 Vértes Két túra Pusztavámról. 1. Csókakői várhoz; 2. Bodajk és a Galya-szurdok
2011.05.21 Regéc Rövid túra Regécről
2011.05.14 Nagytétény - Csepel Biciklivel a Nagytétényi kastélyhoz, majd Csepelre
2011.05.01 Martonvásár Rövid séta a kastélykertben - szakadó esőben
2011.04.23-27 Zemplén Két túra, az egyik jelzett utakon, a másik felfedező jellegű
  1.túranap Rövid túra Regécről: K, Bekecs-kert, Z, Reszelt-bérc, K, Nagy-Péter mennykő, Z, Rákóczi-kő, Regéc
  2.túranap Regéc, Halastó, P négyzet, Háromhuta, Pálos kolostor rom, jelzetlen út, Sólyom-kő (bérc), S háromszög, K, István-kút, Bekecs-kert, K, Regéc
2011.04.19-21 Németország Városnézés Kölnben (Céges kiküldetés Controlling Workshop Wermelsk.-ben)
2011.04.17 Ócsa és környéke Ócsai református templom, "mini-skanzen", pincesor, Selyem-réti tanösvény
2011.04.10 Börzsöny

Túra a Börzsönyben Martinnal. A Vulkántúra adta az alapötletet, kis módosítással annak egy részét jártuk be Királyrétről indulva, Kemencére érkezve. Walking with Martin in Börzsöny. The basic idea was the so called "Vulkántúra", we walked from Királyrét to Kemence, but we did some modification on the original route.

2011.04.02 Regéc Tibi "elköltöztetése" Regécre + Búcsútúra a Sólyom-kőhöz
2011.03.26 Börzsöny Teljesítménytúra a Börzsönyben: Börzsönyi források 25,8 km + saját szervezésben gyaloglás tovább Nagymarosra +7,5 km. Első igazán tavaszi túra, virágszőnyeggel, napsütéssel.
2011.03.12-15. Zemplén A négy napos hosszú hétvégét Hollóházán töltöttük, innen indultunk egynapos túrákra. Többek között bejártuk az Északi Zöld túraútvonal egyes szakaszait, merőben új élményeket szerezve ezzel. Az út határkőtől határkőig vezet, "hullámvasutazva" a hegyeken át.
  Utazás Hollóházára Sárospatak felé, Füzérradványon át vezetett utunk Hollóházára
  Hollóházáról 1.túra Útvonalunk: Hollóháza, OKT, Bodó-rét, K+, Északi Z, Nagy-Milic, ÉZ, Pháromszög, Pusztafalu, K+, Füzér, P, Hollóháza. A Nagy-Milicen még volt hó.
  Hollóházáról 2.túra Hollóháza, S, Kéked, Z+, ÉZ, Szurok-hegy, ÉZ, Magyar-Szlovák Államhatár, ÉZ, OKT, Bodó-rét, K+, Füzér, P, Hollóháza
2011.03.05 Mátrahegy TT Mátrahegy TT, 21km - Napsütéses túra a Kékesre, de azért még téli túra volt.
2011.02.24-27. Bükk Négy napos hosszú hétvége Szilvásvárad központtal
  Leutazás Szilvásváradra Séta a Szalajka vízeséshez
  Bélapátfalva - Szilvásvárad Megint egy téli túra B.apátfalváról Szilvásváradra
  Szilvásvárad - Tar-kő Gyönyörű, nehezebb túra Tar-kőre Cserepeskőn, Istállóskőn át
2011.02.05-06 Bükk Két túranap Lillafüredről indulva mindkétszer
  Lillafüred Túra Lillafüredről Fehér-kő lápára, majd Bükkszentkereszten át vissza Lillafüredre